Nej, jag kommer inte försvinna härifrån.

Hej. Ni kanske kommer tycka jag är svag nu. Ser det som att jag ger upp. Kanske är det svaghet. Kanske är det klokhet. Kanske en blandning av båda. Jag vet inte.
Men jag funderar faktiskt på att ge upp det här nu. Jag vet inte. Jag har ingen ork längre, ingen motivation. Jag vill ju egentligen bara ha hjälp med mitt mående. Detta är bara ett av alla tusen dumma sätt att hantera känslor. Genom att behöva dem.
Jag har inte varit fast i det här så himlans länge, eller, tankarna satte fart ordentligt under våren 2010, men visst fanns de där innan dess också. Jag har aldrig gått ned mycket i vikt och sedan stannat där, och jag pendlat oerhört mycket mellan bmi 16 och bmi 21.
Visst tycker jag fortfarande att ben, ben och återigen ben är bland det vackraste som finns, men jag vet att man kan njuta även utan dessa saker, jag har gjort det förut. Och nu vill jag bara må bra.

Sedan jag påbörjade den här viktnedgången har jag stängt av helt. Inte brytt mig om någonting, inte kännt någonting. Vännen jag fikade med är ett otroligt stort stöd för mig. Hon fick mig att prata när vi fikade, inte om vikplanerna förståss, dem var jag tyst om, men om allt annat som är svårt och hårt. Och vad händer då man börjar berätta om hur man känner? Jo, man börjar förståss känna. Jag är trött på att må såhär dåligt. Jag vill ge livet en ärlig chans.

Men jag kommer finnas kvar här. Jag kommer inte göra om det här till en recovery-blogg. Nej, absolut inte. Jag har inte bestämt mig än. Jag bara ventilerar mig just nu. Detta kanske bara är tillfälliga tankar, jag kanske fortsätter min resa mot smalheten redan om en timme. Jag vet inte. Jag vet ingenting längre.

Komentarer
Poet: Kathrine

Sv: Vad roligt att höra! Ska absolut bli bättre på att lägga ut bilder då :)

2012-07-25 @ 14:34:35
URL: http://notreallyana.blogg.se/
Poet: Alisha

Kan du verkligen bara sluta så där? :o

2012-07-25 @ 15:48:03
URL: http://alishasizezero.blogg.se/

Skriv:

Poet:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Jag hittas på:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0